بهره برداری از توسعه ۵۰ هکتاری تفرجگاه عینالی تا ۲۱ مهرماه/ توسعه گردشگری تبریز با ایجاد ۶ شهربازی

شهردار کلانشهر تبریز در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات سازمان توسعه و عمران عون بن علی ضمن اشاره بر نیازمندی این کلانشهر به ۶ شهربازی جدید از بهره‌برداری ۵۰ هکتاری تفرجگاه عینالی تا ۲۱ مهرماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، یعقوب هوشیار در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات سازمان توسعه و عمران عون بن علی در روز جمعه ۱۱ خردادماه با اشاره به پتانسیل‌های تفرجگاه عینالی در حوزه فرهنگی و گردشگری گفت: عینالی یکی از مناطق بی نظیر کشور در برخورداری از ظرفیت های طبیعی و گردشگری‌ست که نگهداری و توسعه این مجموعه همواره در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

شهردار کلانهشر تبریز با اشاره به آغاز توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز در دوره مدیریت شهری ادامه داد: افزایش سرانه فضای سبز جزو اولویت‌های اصلی شورای شِشُم شهر و این دوره از مدیریت شهری بوده که بایستی به همت همکاران زحمتکش حوزه فضای سبز با بهره‌برداری از پروژه توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز در تفرجگاه عینالی تا ۲۱ مهرماه سال جاری تحقق یابد.

او افزود: تاکنون ۷هزار اصله نهال برای چهار هکتار از این پروژه خریداری شده است که از این مقدار ۳۷۵۰ اصله گونه‌های درختی زرشک، سرو نقره‌ای، کاج سیاه، اقاقیا، سنجد، سماق و پسته وحشی کاشته شده که برای ۴۶ هکتار باقی‌مانده نیز بودجه لازم پیش‌بینی شده است.

هوشیار با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در عینالی گفت: تبریز باید شش شهربازی داشته باشد که منطقه ۷هزار هکتاری عون بن علی یکی از مستعدترین مناطق برای ایجاد چنین مجموعه‌هاییست که با افزایش جذابیت‌های این مجموعه‌های بازی می‌توان شاهد استقبال مردم نه فقط در روزهای آخر هفته بلکه تمامی روزهای هفته بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200537
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha